أهل السنة والجماعة - Ehlu sunnet vel-džemat

Islamski portal | Džemat-Sabah

Islam - Vjera mira Naslovna ISLAM|TEME Post | Ramazan Nekoliko probranih propisa o postu – po djelu Hakikatus-sijam od šejhul-islama Ibn Tejmijje, rhm.

Nekoliko probranih propisa o postu – po djelu Hakikatus-sijam od šejhul-islama Ibn Tejmijje, rhm.

E-mail Ispis PDF
Share

Bismillah, el-hamdu lillah, ves-salatu ves-selamu ala resuli-llah.

Djelo Hakikatus-sijam (pr. suština posta) uvaženog alima i vrhunskog velikana u ummetu, šejhul-islama Ebul-Abbasa Ibn Tejmijje (umro 728 h.g.), rhm, jedno je od najkorisnijih djela napisanih na temu posta. Iako malog obima, djelo sadrži u sebi mnoge bitne propise, pravila, mudrosti i koristi koje su potrebne svakom muslimanu i muslimanki, a naročito učenicima (tulabul-ilum).

S obzirom da je djelo, djelimično, pisano naučnim stilom, što je odlika većine djela Šejhul-islama Ibn Tejmijje, i kao takvo, nepristupačno je muslimanima koji se detaljno ne bave proučavanjem islamskih nauka, probrao sam iz njega nekoliko - po mom manjkavom viđenju - bitnih propisa i koristi, te prilagodio običnim čitaocima, a Allaha, azze ve dželle, molim za iskrenost.

Propisi:
1. Kur'an, sunnet Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i konsenzus islamskih učenjaka upućuju da se post kvari namjernim jedenjem, pijenjem i spolnim opcenjem.

2. Svi muslimani su jednoglasni – na osnovu dokaza iz Kur'ana i sunneta – da žena u hajzu (menstruaciji) i nifasu (postprođajnom ciklusu) ne smije postiti, i da joj je post - ako bi postila - neispravan, a te dane obavezna je napostiti.

3. Onaj ko nenamjerno povrati u toku posta, post mu je ispravan i nije obavezan taj dan napaštati, dok, onaj koji to učini namjerno, obavezan ga je napostiti - po mišljenju izrazite većine islamskih učenjaka.

4. Islamski učenjaci složni su da je post onog koji polucira u snu ispravan i da nije obavezan taj dan napaštati, dok je onaj koji polucira namjerno, svojim htjenjem (samozadovoljavanjem, naslađivanjem sa suprugom, razmišljanjem i sl.), obavezan napostiti.

5. Onaj ko svjesno, namjerno i samovoljno ostavi post u mjesecu ramazanu, ili se omrsi u toku dana, počinio je jedan od najvećih grijeha.

6. Ako bi postač iz zaborava, ili nenamjerno, ili greškom, jeo, pio ili općio sa suprugom, njegov post je ispravan i nije obavezan napaštati taj dan, niti je obavezan izdvojiti keffaret (nahraniti siromaha) – po ispravnijem mišljenju islamskih učenjaka.

7. Dozvoljeno je postaču da se kupa, tušira, miriše, maže kremama, koristi surmu i sl.

8. Nema smetnje da postač prima inekcije i vakcine ako u sebi ne sadrže hranljive sastojke.

9. Islamski učenjaci razilaze se da li hidžama kvari post. I jedno i drugo mišljenje zasnovano je na jakim dokazima, ali, najpreče je kloniti se hidžame u toku posta iz predostrožnosti. Davanje krvi ima isti propis kao i hidžama.

Amir I. Smajić
Medina, 29. ša'ban 1433 god.

http://amir-smajic.blogspot.dk/

Items details

Icon for hits displayHits: 1333 clicks
Icon for creation to displayCreated 2 years and 4 months ago at Utorak, 30 Juni 2015 by Vjernik

TCE-Plugin by www.teglo.info