أهل السنة والجماعة - Ehlu sunnet vel-džemat

Islamski portal | Džemat-Sabah

Islam - Vjera mira Naslovna ISLAM|TEME Tewhid | Akida - Vjerovanje Da li je dozvoljeno reci da je Allah iznad sedam nebesa, iznad Arša, odvojen od svojih stvorenja? I šta je obaveza vjerovati po tome pitanju?

Da li je dozvoljeno reci da je Allah iznad sedam nebesa, iznad Arša, odvojen od svojih stvorenja? I šta je obaveza vjerovati po tome pitanju?

Share

Ucenjaci koji prenose koncenzus (idžma’) da je Allah svojim bicem iznad Arša:

El-Imam Ubejdullah ibnu Se’id Ebu Nasr Es-Sidžzi, rahimehullah (preselio 444 h.g.)

(Rekao je: „…Imami poput Sufjana Es-Sevrija, Malika, Hammada ibnu Seleme, Sufjana ibnul-Ujejne, El-Fudajla ibnu Ijjada, Abdullaha ibnul-Mubareka, Ahmeda, Ishaka ibnu Rahujeha, složni su da je Allah svojim bicem, iznad Arša, a Svojim znanjem obuhvata sve“ (u svome djelu Er-Reddu ala men enkerel-harf ves-savt, 125,126,128,129; Šejhul-Islam u Bejanu telbisil-džehmijje, 2/38,416,417; i u El-Merakušijje, 75; i i El-Imam Ibnul Kajjim u Es-sevaikul-mursele 4/1283.1284);

El-Imam Ebul-Hasen El-Kerdži Muhammed ibnu Abdulmelik Eš-Šafi’i, rahimehullah (preselio 532 h.g.) (Šejhul-Islam u Medžmu’ul-fetava, 3/223; El-Uluvv od Ez-Zehebija, 2/1361 pod brojem 544; Tabekatuš-šafi’ije od Es-Subkija, 6/141,143);

El-Imam Et-Talamenki Ebu Omer Ahmed ibnu Muhammed El-Endelusi El-Maliki, rahimehullah (preselio 429 h.g.) ( Rekao je: „Ehlis-sunnet vel džemat je složan da je Allah svojim bicem, iznad Arša“  (Šejhul-Islam u El-Merakušijje, 74);

El-Imam Šemsud-din Ibnul Kajjim Muhammed ibnu Ebi Bekr El-Dževzijje Ed-Dimiški, rahimehullah (preselio 751 h.g.) ( Rekao je: „…kad su džehmijje rekle da je znacenje uzdizanja u Kur’anu alegorija, a ne ono što znaci u arapskom, ehlis-sunnet je jasno kazao da se Allah  uzdigao svojim bicem iznad Arša, pripadnici malikijskog mezheba su najuporniji bili u ukazivanju na ovaj stav ehlis-sunneta.“; Muhtesars-savaikul-mursele, 2/134);

Šejhul-Islam Ibnu Tejmijje, rahimehullah, u risali El-Murakušijje, 63: „…ulema malikijskog mezheba prenose koncenzus ehlis-sunneta vel-džemata da je Allah svojim bicem, iznad Arša.“;

Ulema od kojih se prenosi njihov licni stav da je Allah svojim bicem iznad Arša:

El-Imam Ebu Jusuf Ja’kub ibnu Ibrahim El-Ensari El-Kufi, rahimehullah, ucenik Ebu Hanife (preselio 182 h.g.) (El-Imam Ibnul Kajjim u Muhtesars-savaikul-mursele, 2/212);

El-Imam Nu’jm ibnu Hammad El-Huzai’, rahimehullah (preselio 228 h.g.) (Et-Temhid od Ibnu Abdulberra, 7/144; Ibnul Kajjim u Muhtesars-savaikul-mursele, 2/222);

El-Imam El-Muzeni Isma’il ibnu Jahja El-Muzeni, rahimehallah (preselio 264 h.g.)                       ( u svome djelu Šerhus-sunne, 75);

El-Imam Ed-Darimi Osman ibnu Se’id, rahimehullah (preselio 280 h.g.) (Nakdu Usmane ibnu Se’id alel merisijel-džehmijel-anid, 61);

El-Imam Ibnu Ebi Šejbe Muhammed ibnu Osman, rahimehullah (preselio 297 h.g.);                    ( u svojoj knjizi El-Arš, na 51 str. u štampi od El-Hamuda i na 291 str. u štampi Et-Temimija);

Imamul-mufesirin Muhammed ibnu Džerir Et-Taberi, rahimehullah (preselio 310 h.g.);           (Ibnul Kajjim u Muhtesars-savaikul-mursele, 2/134);

El-Imam Abdullah ibnu Ebi Zejd El-Kajrevani Ebu Muhammed, rahimehullah (preselio 386 h.g.) (u svojoj risali, 487 str. u štampi Darul-’asime, i na 76 štampi Darul-garb; Šejhul-Islam u El-Merakušijje, 74);

El-Imam Ibnu Hamid El-Hasen ibnu Hamid El-Bagdadi Ebu Ali, rahimehullah, imam hanbelija u svome vaktu, (preselio 403 h.g.) (Fethul-bari od Ibnu Redžeba, 9/287);

El-Imam Muhammed ibnul-Hasen ibnu Furek, rahimehullah (preselio 406 h.g.); (Ibnul Kajjim u Idžtim’ul-džujuš, 281);

El-Imam Et-Talamenki Ebu Omer Ahmed ibnu Muhammed El-Endelusi El-Maliki, rahimehullah (preselio 429 h.g.) (kao što je spomenut vec prenio je i koncenzus po ovome pitanje);

El-Imam Ubejdullah ibnu Se’id Ebu Nasr Es-Sidžzi, rahimehullah (preselio 444 h.g.)                    (kao što je spomenut vec prenio je i koncenzus po ovome pitanje);

El-Imam El-Mukri’ Ebu Amr Ed-Dani Osman ibnu Se’id El-Maliki, rahimehullah (preselio 444 h.g.) (u svome djelu Er-Risaletul-vafije, 129);

El-Imam Muhammed ibnu Hazm El-Endelusi, rahimehullah (preselio 456 h.g.)                             ( u svome djelu El-Usulu vel-furu’, 396);

El-Imam Ebu Omer ibnu Abdulberr, rahimehullah (preselio 423 h.g.)                                           (u svome djelu Et-Temhid, 7/144);

El-Imam S’ad ibnu Ali Ez-Zendžani, rahimehullah (preselio 471 h.g.)                                       (Ibnul Kajjim u Idžtim’ul-džujuš, 198);

El-Imam Ebu Bekr Muhammed ibnu Hasen El-Hadremi El-Kajrevani, rahimehullah (preselio 487 h.g.) (Šejhul-Islam u Bejanu telbisil-džehmijje, 2/35,36);

El-Imam Ebul-Hasen El-Kerdži Muhammed ibnu Abdulmelik Eš-Šafi’i, rahimehullah (preselio 532 h.g.) (Šejhul-Islam u Medžmu’ul-fetava, 3/223; El-Uluvv od Ez-Zehebija, 2/1361 pod brojem 544; Tabekatuš-šafi’ije od Es-Subkija, 6/141,143);

El-Imam Kavvamus-sunne El-Asbehani Ebul-Kasim Isma’il ibnu Muhammed Et-Tejmi, rahimehullah (preselio 535 h.g.) ( El-Hudždže fi bejanil-mehadždže, 2/107; Fethul-bari od Ibnu Redžeba, 9/278);

El-Imam Abdulkadir El-Džejlani, rahimehullah (preselio 561 h.g.) (El-Uluvv od Ez-Zehebija, 2/1291; Ibnul Kajjim u Idžtim’ul-džujuš, 276,277; Es-Sefarini u Levamiu’l-envaril-behijje, 1/196);

El-Imam Jahja ibnu Jusuf Es-Sarsari El-Ensari, rahimehullah (preselio 656 h.g.)                      (Ibnul Kajjim u Idžtim’ul-džujuš, 316);

El-Imam El-Mufessir Ebu Abdullah El-Kurtubi Muhammed ibnu Ahmed El-Ensari, rahimehullah (preselio 671 h.g.) (u svome Tefsiru, 7/219, uz dodatak rijeci „hakikaten“(istinski) iznad Arša);

Šejhul-Islam Ibnu Tejmijje, rahimehullah, u risali El-Murakušijje, 45,63; Medžmu’ul-fetava, 20/218);

El-Imam Šemsud-din Ibnul Kajjim, rahimehullah, u Muhtesars-savaikul-mursele, 2/214,216,222,259; Tarikul-hidžretejn, 48,51);

Od savremenih ucenjaka:

Eš-Šejh Abdurrahman ibnu S’adi, rahimehullah (preselio 1376 h.g.)                                      (Medžmu’atu resailihi 3/222);

Eš-Šejhul-Imam Abdulaziz ibnu Abdullah ibnu Baz, rahimehullah (preselio 1419 h.g.)               (u svojim sabranim fetvama i govorima koje se zovu Medžmu’ul-fetava semahatiš-šejha, 1/143,144);

Eš-Šejhul-Muhaddis Nasirud-din El-Albani, rahimehullah (preselio 1420 h.g.)                             (u svome djelu Muhtesaril-uluvv, 17);

Eš-Šejhul-Alame Muhammed ibnu Salih El-Usejmin, rahimehullah (preselio 1421 h.g.)            (u svome djelu Šerhul-akidetil-vasitijje, 1/388,389,393,395,396);

Eš-Šejh Bekr ibnu Abdullah Ebu Zejd, rahimehullah (preselio 1428 h.g.)                     (Mu’džemul menahil-lefzijje, 615; Er-Rudud-’Akidetu Ibn Ebi Zejd El-Kajrevani,467).

Blago se onome ko slijedi selef i njihov put, jer koji je put vjernika ako nije put selefa, u prvom redu ashaba, radijallahu anhum, za koji Allah, subhanehu ve teala, kaže: „Onoga ko se suprostavi Poslaniku, a poznat mu je Pravi put, i koji pode putem koji nije put vjermika, pusticemo da cini šta hoce, i bacicemo ga u Džehennem – a užasno je on boravište!“ (En-Nisa, 115)

Oni su uzori nam u svemu, ibadetu, džihadu, dijeljenju imetka na Allahovom putu, oslobadanju robova iz robovanja stvorenjima u robovanje Gospodaru svih stvorenja, Allahu, subhanehu ve teala, pa tako i u znanju ko je su uzeli sa izvora od ashaba a oni od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i na tome izgradili svoje vjerovanje, i na tome znanju žestoko se suprostavili novotarima, bilo da se radilo o haridžijama, rafidijama, džehmijama, racunajuci sve njihove podsekte, mu’atezilama, rezultati koje su ostvarili šireci i braneci Allahovu vjeru, žrtvujuci na tome putu svoje zdravlje, vrijeme, živote i imetke,  povijest je zabilježila njihov ogroman trud, a kod Allaha Uzvišenog ih ceka velika nagrada.

„Oni koji poslije njih dolaze – govore: ‘Gospodaru naš, oprosti nama i braci našoj koja su nas u vjeri pretekla i ne dopusti da u srcima našim bude imalo zlobe prema vjernicima; Gospodaru naš, ti si, zaista, dobar i milostiv!“ (El-Hašr, 10)

„Gospodaru naš, ne dopusti srcima našim da skrenu, kada si nam vec na Pravi put ukazao, i daruj nam Svoju milost; Ti si, uistinu, Onaj koji mnogo daruje!“ (Alu Imran, 8)


Neka je Salavat i Selam na posljednjeg Allahovog poslanika, Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, na njegovu casnu porodicu i plemenite ashabe. Sva zahvala pripada Allahu, Gospodaru svijetova.

U Medini, gradu Allahovog poslanika, 12.08.1435.h.g.

Priredio:  Adnan Fetic, prof. Akide

(Prema risali Zejlul-Murakušijje od Šejha Dageš ibnu Šebib El-Adžemi, dodatku na Kaidel-Murakušijje od Šejhul-Islama Ibnu Tejmijje; vidi: Medžmu’ul-fetava od Šejhul-Islama Ibnu Tejmijje, 5/267-320, spomenuo je grupu ucenjaka koji su potvrdili da je Allah svojim bicem iznad Arša, odvojen od svojih stvorenja; takoder Eš-Šejh Nasirud-din El-Albani, rahimehullah, u uvodu svome djelu Muhtesaril-uluvv, od 17 str.; Eš-Šejh Bekr ibnu Abdullah Ebu Zejd, Mu’džemul menahil-lefzijje, 615)

Items details

Icon for hits displayHits: 1897 clicks
Icon for creation to displayCreated 2 years and 8 months ago at Ponedjeljak, 22 Decembar 2014 by Vjernik

TCE-Plugin by www.teglo.info