أهل السنة والجماعة - Ehlu sunnet vel-džemat

Islamski portal | Džemat-Sabah

Islam - Vjera mira Naslovna ISLAM|TEME Tewhid | Akida - Vjerovanje Turbe "Sedam braće" u Sarajevu - Opasno sujevjerje

Turbe "Sedam braće" u Sarajevu - Opasno sujevjerje

Share

Molitva i novcic na sedam prozora za ispunjenje želje

Jediler ili turbe "Sedam brace" koje se nalazi podno Bistrika, mjesto je koje posjecuju brojni gradani iz cijele BiH i regije, a cesto i turisti. Podigao ga je Sulejman-paša Skopljak oko 1815. godine. Mnogi vjeruju da su u turbetu ukopana braca po krvi, ali zapravo u pitanju su nevino pogubljeni ljudi koji nisu bili u krvnom srodstvu.

Slaba vojska - To mjesto je, prema predanjima, zagradeno u jednoj kucici jer se nad njihovim mezarima pocela vidati svjetlost. Nakon što je to vidio i tadašnji namjesnik Sulejman-paša Skopljak, naredio je da se na tom mjestu napravi turbe sa sedam prozora. Napravljena je i kuca za turbedara, a kasnije je u toj kuci nastala tekija. Iznad svakog mezara je prozor, a pored svjetiljka.

Predanja kažu da je tu ukopan izvjesni šejh koji je došao sa sultanom Fatihom. Kasnije su ukopana dva putujuca derviša, koja su bila osumnjicena za kradu novca iz pašinih Saraja 1494. godine, pa su nevino pogubljeni. Odmah nakon njihovog pogubljenja uhvaceni su kradljivci. Posljednja su kopana cetiri kapetana koje je Mustafa-paša Dalbatan dao pogubiti zato što nisu pravovremeno obavijestili o najezdi vojske princa Eugena Savojskog na Sarajevo 1697. godine.

- Bosanski valija je znao da je vojska bila slaba pa je zadužio cetiri kapetana da paze da Savojski ne bi prodro u zemlju. Medutim, prošao je, i tada je valija pogubio sve koje je zadužio da paze. Ali, to pogubljenje je bilo ishitreno jer je Savojski ušao s druge strane pa su ti ljudi iz Drvara i Orašja nevini pogubljeni - pojašnjava arhitekt Mufid Garibija, dobar poznavalac historije Sarajeva.

Prve rijeci

Danas turbe u Sarajevu posjecuju mnogi gradani iz cijele BiH i regije, a cesto i turisti. Obicaj je da se, za ispunjenje želje, pred prvim vratima i na svakom prozoru prouci Fatiha te da se rukama dodirne prozor i kroz sedam otvora ubaci isti iznos novca. Prema narodnom vjerovanju, poslije ubacivanja sedam novcica, od turbeta se ne treba vracati istom ulicom kojom se došlo, a u povratku treba osluškivati koje ce prve rijeci izgovoriti slucajni prolaznici.

Cuvar Sarajlija osnovao tekiju

Sulejman-paša postavio je kasnije i cuvare turbeta, a jedan od njih bio je rodeni Sarajlija, šejh Sejfulah Iblizovic. Po završetku školovanja u Carigradu 1865. godine, Iblizovic je preuzeo dužnost cuvara turbeta. Osnovao je i tekiju koja je u pocetku bila samo prostorija za cuvara turbeta "Sedam brace".

Miladin: Nijet na unukovo zdravlje

Kod turbeta "Sedam brace" zatekli smo Menu Miladin koja nam kaže da svakog petka dolazi i tu ostavlja novac. - To je tradicija koju sam naslijedila od roditelja. Sadaka se mora davati. Odlucila sam da to bude ovdje, a nijet je na zdravlje mog unuka - pojašnjava Miladin.

DNEVNI AVAZ
_______________________________________

MOGU LI MUSLIMANI POSJECIVATI TURBETA, POSEBNO NA ÐURÐEVDAN, KAKO BI TIME TRAŽILI LIJEKA ZA OZDRAVLJENJE?

PITANJE: Kod nas se nalazi turbe cara Murata na Kosovu, gdje muslimani svake godine na Ðurdevdan posjecuju ovo turbe, tražeci od njega pomoci protiv raznih bolesti i dr. Šta vi mislite o tome?

ODGOVOR: Posjecivanje turbeta cara Murata na Kosovu, na nacin kako citalac iznosi, predstavlja težak grijeh. Islam najstrožije zabranjuje posjecivanja turbeta u smislu traženja pomoci, bez obzira ko leži u tom turbetu. Islam je uklonio sve prepreke izmedu Boga i covjeka. Na toj relaciji nema posrednika. Svaki covjek ima cast i pravo da se direktno obraca Bogu. Obracanje posredniku ili preko posrednika predstavlja, prema islamskom ucenju, jednu vrstu širka-idolatrije.

Ono što muslimanske mase iz neznanja rade kod nas i u mnogim islamskim zemljama okupljajuci se prilikom raznih zgoda, cak prilikom kršcanskih praznika, kao što je slucaj posjete na Kosovu oko turbeta, i tražeci pomoc od umrlih, stoji bez sumnje u najstrožijoj oprecnosti sa islamskim ucenjem o Božijem jedinstvu, koje iskljucuje svakog posrednika, makar on bio Božiji poslanik.

NA PITANJE ODGOVORIO: HUSEIN EF. ÐOZO (IZABRANA DJELA, FETVE I)
__________________________________________

Kakav je stav islama o gradnji i posjecivanju turbeta?

PITANJE: Zanima me islamski stav u vezi izgradnje turbeta i njihovog posjecivanja. Naime, znam da pojedini muslimani odlaze na takva mjesta i upucuju razne dove. Da li to ima uporišta u islamskom ucenju, i da li takva mjesta mogu išta pomoci? Da li se oni smatraju evlijama koji mogu pomoci ljudima koji dove ili je nešto drugo posrijedi?

ODGVOOR:
Posjecivanje mezarja, nazivanje selama i ucenje dove umrlima je šerijatski utemeljeno i pohvalno djelo. Obilazak turbeta i ucenje dova kod njih s nadom da ce ukopani u njima pomoci, nema osnova u islamu. Pomoc se može tražiti samo od Allaha džellešsanuhu. Ko je evlija, a ko ne, zna samo Uzvišeni. Ljudi mogu samo nagadati i pretpostavljati.

Na pitanje odgovorio: fetva-i-emin prof.dr.Enes Ljevakovic - Rijaset.ba

Items details

Icon for hits displayHits: 2926 clicks
Icon for creation to displayCreated 3 years and 2 months ago at četvrtak, 07 August 2014 by Vjernik

TCE-Plugin by www.teglo.info