أهل السنة والجماعة - Ehlu sunnet vel-džemat

Islamski portal | Džemat-Sabah

Islam - Vjera mira Naslovna ISLAM|TEME Fikh | Propisi Kako Allahovi odabrani robovi posjecuju mezarja ?

Kako Allahovi odabrani robovi posjecuju mezarja ?

Share

Zahvala pripada Allahu Gospodaru svih svjetova. Salavat i selam neka je na najplemenitijeg poslanika, našeg vjerovjesnika Muhammeda, na njegovu casnu porodicu i sve ashabe.

Imam Ibnul-Kajjim, rhm, je rekao: “Poslušaj sada kako posjecuju kaburove pravi vjernici, onako kako je propisao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pa izvagaj izmedu te posjete i posjete sljedbenika širka, koju im je propisao Šejtan, pa gledaj šta ceš izabrati sebi.

Onaj koji posjecuje mezarje (ili odredeni kabur) dozvoljeno je, tj. propisano i pohvalno – na osnovu dokaza iz Sunneta – da to uradi iz jednog od sljedeca tri povoda (ili sva tri):

PRVI: kako bi se posjetom prisjetio Ahireta, smrti, kaburskog azaba, prolaznosti dunjaluka i sl., a dokaz za to su Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, rijeci: “Bio sam vam zabranio da posjecujete kabure, pa, sad ih posjecujte…” , u drugom rivajetu stoji dodatak: “… jer to posjeca na Ahiret” , a u trecem: “… pa onaj ko želi da posjecuje neka posjecuje, ali neka ne govori loš govor.” U Ebu Hurejrinoj, radijallahu anhu, predaji preneseno je: “… pa zato posjecujte kaburove jer posjecaju na smrt.”

DRUGI: kako bi nazvao selam stanovnicima tih kaburova, a dokaz su rijeci Burejde b. Husajba, radijallahu anhu: “Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poducavao je ashabe da kada odu na mezarja govore: ‘Neka je na vas selam stanovnici mezarja od mu’mina i muslimana, i mi cemo vam se in ša Allah pridružiti, molimo Allaha za spas i nama i vama’”

TRECI: kako bi molio Allaha za oprost i olakšanje stanovnicima tih kaburova, a dokaz je predaja majke vjernika Aiše, radijallahu anha, da bi Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odlazio na mezarje Beki’a u zadnjem dijelu noci kako bi nazivao selam i molio za oprost svojim ashabima.

U toj predaji se navodi: “Došao mi je Džibril i rekao: ‘Zaista ti tvoj Gospodar nareduje da odeš na mezarje Beki’a i tražiš oprosta za njih’”

Pod treci povod ulazi i klanjanje dženaze (dova-namaz, bez ruku’a i sedždi) na mezarju, koje je dozvoljeno, za onog kome nije klanjata dženaza, ili onog ko nije stigao klanjati dženazu u vrijeme kada su drugi klanjali. Dokaz za to je postupak Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kada je na Ahiret preselila žena koja je cistila mesdžid a kojoj su ashabi klanjali dženazu, mimo Poslanikovog znanja, pa kada je obavješten o njenoj smrti zatražio je od ashaba, radijallahu anhum, da mu pokažu njen kabur, pa joj je klanjao dženazu i dovio za nju.

Svaka posjeta mimo tri spomenuta povoda nema svoje utemeljenje u kur’ansko-hadiskim tekstovima i ne smatra se propisanom posjetom, nego novotarskom i zabranjenom. Primjer toga je posjeta radi traženja bereketa s ubjedenjem da se dova tu bolje prima, ili da se dozivaju i mole stanovnici kaburova, ili da se od njih traži šefa’at (zauzimanje), ili da se obilazi (tevafi) oko kaburova i sl.

Imam Ibnul-Kajjim, rahimehullah, kaže: “Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, propisao je posjetu mezarjima radi prisjecanja na Ahiret, cinjenja dobrocinstva onome koji se posjecuje tako što ce se doviti za njega, tražiti za njega milost, donosti istigfar (za njega), moliti Allaha da mu podari spas, i tako onaj koji posjecuje kaburove, u isto vrijeme, cini dobro i sebi i mejjitu. Ali, ovi mušrici, skroz su izkorenuli stvar i promijenili vjeru, pa su ucinili da je posjeta propisana kako bi se cinio širk Allahu s mejjitom, kako bi se dovio (dozivao) ili kako bi se dovilo s njim (cinilo tevessul), od njega tražilo ispunjenje potreba, povecanje bereketa, pobjetu protiv neprijatelja i sl., pa tako loše cine i sebi a i stanovnicima kaburova.”

Mnogi ljudi zavedeni su vecinom. Za takve, ako odredeno djelo radi vecina ljudi dovoljan dokaz da je propisano, ili pak pohvalno i naredeno. Još ako se tome pridoda slijepo povodenje za zabludjelim “vjerskim” predvodnicima, onda je to tama nad tamom – da nas Allah, dželle šanuh, sacuva zablude. Ali, istina je suprotna tome, jer vecina nije dokaz u Islamu, nego je dokaz objava s kojom je došao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.

Kaže Uzvišeni: “Ako bi se ti pokoravao vecini onih koji žive na Zemlji; oni bi te od Allahova puta odvratili; oni se samo za pretpostavkama povode i oni samo neistinu govore.” (El-En’am, 116) Istina se ne prepoznaje po ljudima, nego se ljudi prepoznaju po istini.

Svakom obrazovanom muslimanu poznato je da Islam ima temelje na kojima se gradi njegovo zakonodavstvo i iz kojih se izvlace propisi, a to su Kur’an, Sunnet, Idžma’a (konsenzus ashaba i ucenjaka nakon njih) i ispravni Kijas (analogija). Hocemo li prepustiti vjeru svakom da dodaje i oduzima od nje, onako kako želi, po svojim nahodenjima i prohtjevima!?

S druge strane, ako po nekom pitanju postoji razilaženje medu islamskim ucenjacima, onda nam je – pokoravajuci se Allahu – naredeno da ga vratimo Njegovoj Plemenitoj knjizi i sunnetu Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da nam presude: “A ako se u necemu ne slažete, obratite se Allahu i Poslaniku, ako vjerujete u Allaha i u onaj svijet…” (En-Nisa, 59), “Ma ucemu se razilazili, treba da presudu da Allah.” (Eš-Šura, 10)

Pa, da li sljedbenici stramputice vracaju ovakva i slicna pitanja Allahu i Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, ili uporno ustrajavaju u svojim zabludama zavodeci neuki narod? Da li se vracaju Kur’anu i Sunnetu, ili kopaju po djelima islamskih ucenjaka nebil’ našli nekog da je opravdao njihovu zabludu?

“Gospodaru naš, ne dopusti srcima našim da skrenu, kada si nam vec na pravi put ukazao, i daruj nam Svoju milost; Ti si, uistinu, Onaj koji mnogo daruje!” (Alu Imran, 8)

hfz. Amir I. Smajic
Medina, 19. džumade-l-ahar 1435 h.g.

Items details

Icon for hits displayHits: 3458 clicks
Icon for creation to displayCreated 3 years and 3 months ago at Nedjelja, 25 Maj 2014 by Vjernik

TCE-Plugin by www.teglo.info