أهل السنة والجماعة - Ehlu sunnet vel-džemat

Islamski portal | Džemat-Sabah

Islam - Vjera mira Naslovna ISLAM|TEME Fikh | Propisi Mezijj-predejakulacijska tekucina (pravni propisi)

Mezijj-predejakulacijska tekucina (pravni propisi)

Share

Priredio: PROF.Elvedin Pezic

Šta je to mezijj?[1]


Mnogi ucenjaci definirali su ovu tekucinu rijecima: „Bijela bistra sluzava tekucina koja izlazi prilikom nadražaja ili razmišljanja o spolnom opcenju.“

Osnova ovog poglavlja uzeta je iz hadisa Alije, radijallahu anhu, koji je kazao: „Imao sam izuzetno mnogo problema sa mezijjem, a stidio sam se o tome pitati Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, zbog mjesta njegove kcerke kod mene, pa sam naredio Mikdadu ibn Esvedu da ga pita, pa mu je kazao: 'Neka opere spolni organ i neka abdesti.'“[2]

U drugoj, opširnijoj predaji ovoga hadisa, zabilježene su rijeci Alije: „Imao sam izuzetno mnogo problema sa mezijjem, pa sam se u zimskom periodu kupao zbog toga, sve dok mi nisu ispucala leda zbog cestog kupanja, pa sam upitao Allahovog Poslanika – ili je o tome upitan Allahov Poslanik – pa je kazao: 'Ne cini tako, nego kada vidiš mezijj, operi svoj spolni organ i abdesti potpunim abdestom za namaz, a kada vidiš spermu, tada se trebaš kupati.'“[3]


Pravni propisi vezani za mezijj



1- Islamski ucenjaci, u pogledu mezijja, imaju jednoglasan stav da je to necistoca[4], na osnovu rijeci Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: „Kada vidiš mezijj, operi svoj spolni organ.“ Medutim, razilaze se u pogledu nacina cišcenja od spomenute tekucine.

2-Istjecanje mezijja kvari abdest, po jednoglasnom stavu ucenjaka, na osnovu rijeci Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: „Neka opere spolni organ i neka se abdesti.“

3- Nije se obaveza kupati zbog istjecanja mezijja, po konsenzusu islamskih ucenjaka,[5] a na osnovu rijeci Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: „Ne cini tako (ne trebaš se kupati zbog istjecanja mezijja), nego kada vidiš mezijj, operi svoj spolni organ i abdesti potpunim abdestom za namaz, a kada vidiš spermu, tada se trebaš kupati.“

4- Osobi koja vidi mezijj propisano je da prilikom pranja spolnog organa zajedno sa spolnim organom opere i testise, na osnovu hadisa Abdullaha ibn Sa‘da el-Ensarija: „Pitao sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o tecnosti koju vidim nakon džunupluka, pa mi je kazao: 'To je mezijj, a svaki energican muškarac izbacuje mezijj, zbog te tecnosti operi svoj spolni organ i testise, i abdesti kao za namaz.“[6]

5- Ako se desi da mezijj uprlja odjecu, po mišljenju vecine islamskih ucenjaka, tragove mezijja obaveza je oprati kao što se to cini prilikom cišcenja drugih vrsta necistoce, a po mišljenju imama Ahmeda nije stroga obaveza to potpuno oprati vodom, vec je dovoljno poprskati vodom, a na osnovu predaje Sehla ibn Hunejfa, radijallahu anhu, u kojoj stoji: „Imao sam veoma mnogo problema sa mezijjem i zbog toga sam se cesto kupao, pa sam upitao Allahovog Poslanika o tome, a on je kazao: 'Dovoljan ti je abdest.' Upitao sam: 'Šta da ucinim sa odjecom na koju je kanuo mezijj.' Kazao je: 'Dovoljno ti je da uzmeš šaku vode i da sa njome poprskaš mjesto na odjeci koje je ukapano mezijjem.'“[7]

6- Prema ispravnom mišljenju, istjecanje mezijja ne kvari post.

Rezime o vrstama tecnosti koje izlaze iz spolnog organa


1- Sperma (menijj): ako izade u mlazu i sa strašcu, covjek postaje necist (džunup), te mu je obaveza okupati se. Izlazak  sperme sa strašcu takoder uzrokuje neispravnost posta, izuzev ako se ejakuliranje desi u snu kada ne kvari post, po konsenzusu ucenjaka, ali je obavezno kupanje.

Po ispravnom mišljenju, sperma je cista.

2- Mezijj: izlaskom mezijja covjek gubi abdest. Ova tecnost je necista i obaveza je oprati spolni organ zajedno sa testisima, dok kupanje nije obavezno. Izlaženje mezijja ne kvari post.

3- Mokraca (urin)
: istjecanje mokrace uzrokuje gubljenje abdesta. Urin je necist i obaveza je oprati odjecu ili dio tijela na koji dospije, ali istjecanje urina ne uzrokuje obaveznost kupanja.



[1] Arapska rijec mezijj, može se izgovarati na tri ispravna nacina: mezj, mezijj i mezij. Ovo napominjem kako se oni koji citaju o ovoj tematici ne bi zbunili kada primijete da se ponekad piše ili izgovara na drugaciji nacin.

[2] Buhari (br. 269) i Muslim (br. 721).

[3] Hadis su zabilježili imam Ahmed (br. 868) Ibn Huzejme (br. 20), Ebu Davud (br. 206) sa vjerodostojnim lancem prenosilaca. Vjerodostojnim ga je ocijenio šejh Albani, kao i šejh Šuajb Arnaut.

[4] Konsenzus navodi imam En-Nevevi u svome djelu El-Medžmu‘, 2/552.

[5] Konsenzus navodi imam En-Nevevi u svome djelu El-Medžmu‘, 2/142.

[6] Ebu Davud (br. 211), šejh Albani ga je ocijenio vjerodostojnim.

[7] Ebu Davud (br. 210). Šejh Albani i E‘azami kazali su za ovaj hadis da je hasen – dobar.
Podijelite ovaj sadržaj...

Items details

Icon for hits displayHits: 5428 clicks
Icon for creation to displayCreated 3 years and 7 months ago at Petak, 31 Januar 2014 by Vjernik

TCE-Plugin by www.teglo.info