أهل السنة والجماعة - Ehlu sunnet vel-džemat

Islamski portal | Džemat-Sabah

Islam - Vjera mira Naslovna ISLAM|TEME Različito | Tekstovi Muslimani ispred Kolumba | ZANIMLJIVO!

Muslimani ispred Kolumba | ZANIMLJIVO!

Share

Preveo: Almir Haznadarevic, prof.

Brojni dokazi pokazuju da su muslimani iz Španije i zapadne Afrike stigli do Amerike najmanje pet stoljeca prije Kolumba. Zabilježeno je, naprimjer, da su sredinom desetog stoljeca, u vrijeme vladavine halife Ummayyed Abdul-Rahmana III (929. – 961. g. nove ere), muslimani africkog porijekla plovili prema zapadu iz španske luke (Palos) Delba  ka  “okeanu tame i magle”. Nakon dugog odsustva, iz “cudne i neobicne zemlje” vratili su se sa mnogo plijena. Ocito je da su ljudi muslimanskog porijekla zasigurno preteca Kolumbu, a kasnije i španskim istraživacima u otkrivanju Novog svijeta .

Posljednje muslimansko uporište u Španiji, Granada, pala je u ruke kršcana  1492. g. nove ere, neposredno prije nego što je zapocela španska inkvizicija. Da bi izbjegli progon, mnogi nekršcani pobjegli su ili prihvatili katolicanstvo. Najmanje dva dokumenta pokazuju i nagovještavaju prisutnost muslimana u španskoj Americi prije 1550. g. nove ere. Uprkos cinjenici da je dekretom iz 1539. g. nove ere, Charles V, kralj Španije, zabranio unucima muslimana koji su bili spaljeni na lomaci da predu u
zapadnu Indiju.

Ova uredba (dekret) ratificirana  je 1543. g. nove ere, a nalog za protjerivanje svih muslimana iz prekomorskih španskih podrucja naknadno je objavljen. Mnoge reference na muslimanski dolazak u Ameriku su dostupne.

One su sažete u sljedece:

A)  Historijski dokumenti:

1.Musliman historicar i geograf Ebul-Hassan Ali ibn El-Hussain
el-Masudi (871. – 957. g. nove ere) u svojoj knjizi “Muruj Adh-dhahab va maadin aljavhar” (Livade zlata i kamenolomi od dragulja) napisao je da je tokom vladavine muslimanskog halife Španije Abdullaha ibn Muhammeda (888. – 912.  nove ere), muslimanski moreplovac Khashkhash ibn Saeed ibn Esved od Kordobe, Španija, isplovio iz Delba (Palos) 889. g. nove ere, prešao Atlantik, došao na nepoznatu teritoriju (ard majhoola) i vratio se s nevjerovatnim blagom.
Na El-Masudijevoj  karti svijeta postoji veliki prostor u “okeanu tame i magle”, kako je on nazvao ovu nepoznatu teritoriju (Ameriku). (1)

2.Musliman historicar Ebu Bakr ibn Omer el-Gutijja
pripovijeda da je tokom vladavine muslimanskog halife Španije, Hišama II (976. – 1009. g. nove ere), drugi muslimanski moreplovac Ibn Faruk iz Granade, isplovio iz Kadeša (februara 999. g.nove ere) u Atlantik, iskrcao se u Gandu (Velika Kanarska ostrva) posjetio kralja Guanariga, i nastavio dalje prema zapadu gdje je vidio dva ostrva koja je nazvao Capraria i Pluitana. On je stigao natrag u Španiju maja 999. g. nove ere. (2)

3. Kolumbo je isplovio iz Palosa (Delba), Španija.
On je bio vezan za Gomera (Kanarska ostrva) – Gomera je arapska rijec koja znaci “mali podstrekac”  - zaljubio se u  Beatriz Bobadilla, kcerku prvog kapetana Ostrva (Bobadilla prezime potjece od arapskog islamskog imena Abou Abdilla). Ipak, Bobadilla klan nije bilo lako ignorirati. Drugi Bobadilla (Francisco) kasnije, kao kraljevski povjerenik, stavio je Kolumba u okove te ga prebacio iz Santo Dominiga natrag Španiju (novembra 1500. g. nove ere).
Bobadilla obitelj bila je povezana sa seviljskom dinastijom Abbadid (1031. -1091. g. nove ere).
12. oktobra 1492. g. nove ere Kolumbo se iskrcao na malom ostrvu na Bahamima, koje je, po starosjediocima, bilo nazvano Guanahani.
Ime ovog ostrva Kolumbo je preimenovano u San Salvador. Guanahani je izvedeno iz Mandinka i modifikovanih arapskih rijeci. Guana (ihvana) znaci “braca”, a Hani je arapsko ime. Stoga je izvorni naziv ostrva  “Braca Hani”. (11)

Ferdinand Kolumbo, Kristoferov sin, napisao je o crncima koje je vidio njegov otac u Handurasu: “Ljudi koji žive dalje istocno od Pointe Cavinas, koliko Cape Gracios a Dios gotovo su crne boje.” U isto vrijeme, u ovoj istoj regiji, živjelo je pleme muslimanskih domorodaca poznato kao Almamy. U mandinka i arapskom jeziku, termin “almamy” oznacavao je “el-imama” ili “al-imamu”, tj. onoga koji predvodi molitvu, ili u nekim slucajevima šefa zajednice  ili clana zajednice muslimanskih imama. (12)

4. Poznati americki historicar i lingvista Leo Weiner sa Harvardskog univerziteta, u svojoj knjizi “Afrika i otkrice Amerike” (1920.) napisao je da je Kolumbo bio svjestan prisutnosti Mandinka u Novom svijetu i da su se  zapadnoafricki muslimani proširili širom Kariba, srednje, južne i sjeverne americke teritorije, ukljucujuci Kanadu, gdje su trgovali i udavali se i ženili s Irokezima i Algonquin Indijancima. (13)


B) Geografska istraživanja

1. Poznati muslimanski geograf i kartograf Al-Sharif el-Idrisi (1099. – 1166. g.nove ere) u svojoj poznatoj knjizi “Nuzhat el-Mushtak fi ikhtirak el-afak” (Izlet jedne žudnje prelaskom horizonta) napisao je kako je jedna grupa pomoraca (iz sjeverne Afrike ) otplovila u “more tame i magle” (Atlantski okean) iz Lisabona (Portugal), kako bi se otkrilo ono što je u njemu i kolike su njegove granice. Oni su se konacno dokopali ostrva na kojem su zatekli ljude koji se bave zemljoradnjom... Cetvrti dan, prevoditelj im je progovorio na arapskom jeziku. (3)

2. U muslimanskim prirucnicima navodi se dobro dokumentirani opis putovanja preko “mora magle i tame” koje je poduzeo šejh Zejn Eddine Ali Ben Fadhel el-Mazandarani. Njegov je put zapoceo od Tarfaya (Južni Maroko) za vrijeme vladavine kralja Ebu Jakuba Sidi Jusufa (1286. -1307. g.nove ere), šestog vladara iz Marinid dinastije, do Zelenog ostrva u Karipskom moru  1291. g.nove ere (690. g. po Hidžri). Pojedinosti o njegovom okeanskom putovanju spomenute su u islamskim prirucnicima, a mnogi muslimanski ucenjaci svjesni su ovog zabilježenog historijskog dogadaja... (4)

3. Muslimanski historicar CHIHAB AD-DINE ABU-L-Abbas AHMAD BEN FADHL AL-Umari (1300. – 1384. g. nove ere / 700. – 786. g. po Hidžri) u svojoj poznatoj knjizi “Massaalik el-absaar  mamaalik el-amsaar” (Putevi znamenitosti u pokrajinama kraljevstva) opisao je u detalje geografska istraživanja preko “mora magle i tame” i Malijeve sultane. (5)

4. Sultan Mansu Kankan Musa (1312. – 1337. g. nove ere) je svjetski poznati Mandinka vladar zapadnoafrickog islamskog carstva Mali. Dok je putovao u Mekku na svom poznatom hadždžu  1324. g. nove ere, on je obavijestio ucenjake mamluckih Bahri sultana suda (Nasir Nasir Edin Muhammed III – 1309. – 1340. g. nove ere) u Kairu, da je njegov brat Sultan Ebu Bakari I (1285. – 1312. g. nove ere) poduzeo dvije ekspedicije u Atlantskom okeanu. Pošto se sultan nije vratio na Timbuktu sa drugog putovanja  1311. g. nove ere, Mansa Musa postao je sultan carstva. (6)

5. Kolumbo i rani španski i portugalski istraživaci bili su u mogucnosti da putuju preko Atlantika (udaljenost 2.400 km) zahvaljujuci muslimanskim geografskim i navigacijskim informacijama koje su se nalazile na pojedinim kartama muslimanskih trgovaca, ukljucujuci i informacije koje je objavio El-Masudi (871. – 957. g. nove ere) u svojoj knjizi “Akhbar ez-zaman” (Povijest svijeta), koja je  utemeljena na sakupljenom materijalu u Africi i Aziji. (9)
Kao cinjenica stoji da je Kolumbo  zapravo imao dva kapetana muslimanskog porijekla tokom svog prvog transatlantskog putovanja: Martina Alonso Pinzona, koji je bio kapetan Pinta, i njegovog brata Vicenta Yaneza Pinzona, koji je bio kapetan Nina. Oni su bili bogati, strucni brodski jarbolicari koji su pomogli organizirati Kolumbovu ekspediciju i pripremiti admiralski brod Santa Maria. Ucinili su to na vlastiti trošak iz komercijalnih i politickih razloga. Pinzonova obitelj bila je povezana s Ebu Zajan Muhammedom III (1362. – 1366. g. nove ere), marokanskim sultanom iz Marinid dinastije (1196. – 1465. g. nove ere). (10)


C) Arapski (islamski) natpisi:

1. Antropolozi su dokazali da su Mandinkosi pod Mansa Musinim uputstvima istraživali mnoge dijelove sjeverne Amerike preko Mississippija i drugih rijecnih pritoka i sistema. Na Four Cornersu u Arizoni spisi pokazuju da su u ovo podrucje doveli cak i slonove iz Afrike. (7)

2. Kolumbo je u svojim radovima priznao da je u ponedjeljak, 21.   Oktobra 1492. g. nove ere, dok je njegov brod plovio blizu Gibara na sjeveroistocnoj obali Kube, vidio džamiju na vrhu prekrasne planine. Ostaci džamija i minareta sa natpisima kur’anskih ajeta otkriveni su u Kubi, Meksiku, Teksasu i Nevadi. (8)

3. Tokom njegovog drugog putovanja, Indijanci Espanola (Haiti) rekli su Kolumbu da su crni ljudi bili na ostrvu prije njegovog dolaska. Kao dokaz, predstavili su Kolumbu koplja tih africkih muslimana. Na tom oružju bio je dodatak od žutog metala koji Indijanci zovu “guanin”, rijec zapadnoafricke derivacije i znaci “zlatne legure”. Dovoljno je cudno što se to odnosi na arapsku rijec “ghinaa”, što znaci “bogatstvo”. Kolumbo je neke dijelove žutog metala donio u Španiju te su ih testirali. On je saznao da se metal sastoji od 18 dijela zlata (56,25%), 6 dijela srebra (18,75%) i 8 dijela bakra (25%), ista razmjera kao metal proizveden u africkim trgovinama metala u Gvineji. (14)

4.  1498. g. nove ere, na svom trecem putovanju u Novi svijet, Kolumbo se iskrcao u Trinidadu. Kasnije, on je došao na južnoamericki kontinent gdje su neki clanovi njegove ekipe otišli na obalu i pronašli korištene šarene marame od simetricno tkanog pamuka koje su izradivali starosjedioci. Kolumbo je primijetio da ove maramice po svojim bojama, stilu i funkciji podsjecaju na haljine i krpice u Gvineji. On je ukazao na njih kao ALMAYZARS. ALMAYZAR je arapska rijec koja znaci: “omot”, “pokriti”, “pregaca”  ili “štof za suknju”, što je bilo platno Mauri (španskih ili sjevernoafrickih muslimana) uvezeno iz zapadne Afrike (Gvineja) u Maroko, Španiju i Portugal. Tokom ovog putovanja, Kolumbo je bio iznenaden da su udate žene nosile pamucni donji veš (bragas) i zacudio se izraženoj skromnosti domorodaca i zapitao se na koji nacin su stekli tu osobinu.

Hernan Cortes, španski osvajac, haljinu koju je nosila indijska žena opisao je kao “dugi veo”, a ogrtac koji su nosili indijski muškarci opisao je kao “tkaninu izradenu u stilu maurskih zastora”. Ferdinand Kolumbo nazvao je domorodacku pamucnu odjecu ogrtacem koji je bio istog “dizajna i materijala kao šalovi koje su nosile maurske žene Granade”. Cak je i slicnost djecijih visecih mreža za ležanje sa onima u sjevernoj Africi bila sablasna. (15)

5. Dr. Barry Fell (Harvard univerzitet) u svojoj knjizi “Saga Amerika – 1980” iznio je cvrst naucni dokaz koji, stoljecima prije Kolumba, podržava dolazak  muslimana iz sjeverne i zapadne Afrike. Dr. Fell je otkrio postojanje muslimanskih škola u dolini Fire, Allan Springsa, Logomarsino, Keyhole, Canyon, Washoe i Hickison Summit Pass (Nevada), Mesa Verde (Colorado), Mimbres Valley (New Mexico) i Tipper Canoe (Indiana ) koje datira 700. -800. g. nove ere.  U sušnom zapadnom SAD-u, na stijenama je pronašao, ugravirane tekstove, dijagrame i grafikone koji predstavljaju posljednje preživjele fragmente onoga što je nekad bio sistem škola na osnovnom i višem nivou. Jezik poducavanja bilo je sjevernoafricki arapski, pismo staro kufsko arapsko pismo. Subjekti nastave ukljucivali su pisanje, citanje, aritmetiku, religiju, historiju, geografiju, matematiku, astronomiju i pomorsku nauku. Potomci muslimanskih posjetitelja u Sjevernoj Americi su clanovi Irokezi, Algonquin, Anasazi, Hohokam i olmeških domorodackih zajednica… (16)

6. Postoji 565 imena mjesta (sela, gradova, planina, jezera, rijeka i sl.) u SAD-a (484) i Kanadi (81) koja proizlaze iz islamskih i arapskih korijena. Ta mjesta su izvorno nazvana po starosjediocima iz predkolumbijskog razdoblja. Neka od tih imena imaju sveta znacenja, kao što su: Meka – 720 stanovnika (Indiana), Makkah Indian tribe (Washington), Medina – 2100 (Idaho), Medina – 8500 (NY), Medina – 1100, Hazen – 5000 (Sjeverna Dakota), Medina – 17000 / Medina – 120000 (Ohio), Medina – 1100 (Tennessee), Medina – 26000 (Texas), Medina – 1200 (Ontario), Muhamed -3200 (Illinois), Mona – 1000 (Utah), Arva – 700 (Ontario) itd. Pažljivim proucavanjem imena indijanskih plemena otkriveno je da su mnoga imena izvedena iz arapskih i islamskih korijena i porijekla, tj. Anasazi, Apache, Arawak, Arikana, Chavin, Cherokee, Cree, Hohokam, Hupa, Hopi, Makkah, Mahigan, Mohikanac, Nazca, Zulu, Zuni ... itd..

Zasnovan na  navedenim historijskim, geografskim i jezickim bilješkama, poziv da se proslavi tisucljece (milenij) od muslimanskog dolaska u Ameriku, pet stoljeca prije Kolumba izdan je svim muslimanskim narodima i zajednicama širom svijeta. Nadamo se da ce ovaj poziv dobiti potpuno razumijevanje i privuci dovoljnu podršku.

Autor:  Dr. Youssef Mroueh

Napomena:

(1)Pogledaj izv. 4.
(2) Pogledaj izv. 9.
(3) Pogledaj izv. 3.
(4) Pogledaj izv. 1, 2 i 5.
(5) Pogledaj izv. 6.
(6) Pogledaj izv. 14.
(7) Pogledaj izv. 21 i 22.
(8) Pogledaj izv. 15.
(9) Pogledaj izv. 4.
(10) Pogledaj izv. 15.
(11) Pogledaj izv. 15.
(12) Pogledaj izv. 6.
(13) Pogledaj izv. 20.
(14) Pogledaj izv. 16.
(15) Pogledaj izv. 7.
(16) Pogledaj izv. 10 i 12.

Izvori:

1. AGHA HAKIM, AL-MIRZA: Riyaadh Al-Ulama (Arabic), Vol.2 P.386/Vol.4 P.175.
2. AL-AMEEN, SAYED MOHSIN: Aayan Ash-Shia (Arabic), Vol.7 P.158 / Vol 8
P.302-3.
3. AL-IDRISSI, Nuzhat Al-Mushtaq fi Ikhtiraq Al-Afaaq (Arabic).
4. AL-MASUDI:  Muruj Adh-Dhahab (Arabic), Vol. 1, P. 138.
5. AL-ASFAHANI, AR-RAGHIB:  Adharea Ila Makarim Ash-Shia, Vol.16,P.343.
6. CAUVET, GILES: Les Berbers de L'Amerique, Paris 1912, P.100-101.
7. COLUMBUS, FERDINAND: The Life of Admiral Christopher Columbus, Rutgers Univ. Press, 1959, P.232.
8. DAVIES, NIGEL: Voyagers to the New World, New York 1979.
9. ON MANUEL OSUNAY SAVINON: Resumen de la Geografia Fisica..., Santa Cruz de Tenerife, 1844.
10. FELL, BARRY: Saga America, New York 1980.
11. FELL, BARRY: America BC, New York 1976.
12. GORDON, CYRUS Before Columbus, New York 1971
13. GYR, DONALD: Exploring Rock Art, Santa Barbara 1989.
14. HUYGHE, PATRICK: Columbus was Last, New York 1992.
15. OBREGON, MAURICIO: The Columbus Papers, The Barcelona Letter of 1493, The Landfall Controversy, and the Indian Guides, McMillan Co., New York 1991.
16. THACHER, JOHN BOYD: Christopher Columbus, New York 1950, P.380.
17. VAN SETIMA, IVAN: African Presence in Early America, New Brunswick, NJ 1987.
18. VAN SETIMA, IVAN: They Came Before Columbus, New York 1976.
19. VON WUTHENAU, ALEX: Unexpected Facts in Ancient America, New York 1975.
20. WEINER, LEO: Africa and the Discovery of America, Philadelphia, 1920,Vol.2 P.365-6
21. WILKINS, H.T.:  Mysteries of Ancient South America, New York, 1974.
22. WINTERS, CLYDE AHMAD:  Islam in Early North and South America, Al-Ittihad, July 1977, P.60.

Items details

Icon for hits displayHits: 1754 clicks
Icon for creation to displayCreated 3 years and 8 months ago at Nedjelja, 08 Decembar 2013 by Vjernik

TCE-Plugin by www.teglo.info