أهل السنة والجماعة - Ehlu sunnet vel-džemat

Islamski portal | Džemat-Sabah

Islam - Vjera mira Naslovna ISLAM|TEME Sunnet | Hadis POGLAVLJE O EZANU

POGLAVLJE O EZANU

Share

POGLAVLJE O EZANU


عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ زَيْدِ بْنِ عَبْدِ رَبِّهِ ت قَالَ: طَافَ بِي -وَأَنَا نَائِمٌ- رَجُلٌ فَقَالَ: تَقُولُ: "اَللَّهُ أَكْبَرَ اَللَّهِ أَكْبَرُ, فَذَكَرَ اَلْآذَانَ - بِتَرْبِيع اَلتَّكْبِيرِ بِغَيْرِ تَرْجِيعٍ, وَالْإِقَامَةَ فُرَادَى, إِلَّا قَدْ قَامَتِ اَلصَّلَاةُ - قَالَ: فَلَمَّا أَصْبَحْتُ أَتَيْتُ رَسُولَ اَللَّهِ ق فَقَالَ: (( إِنَّهَا لَرُؤْيَا حَقٍّ... )). اَلْحَدِيثَ. أَخْرَجَهُ أَحْمَدُ, وَأَبُو دَاوُدَ, وَصَحَّحَهُ اَلتِّرْمِذِيُّ, وَابْنُ خُزَيْمَةَ.
Prenosi se od Abdullaha b. Zejda b. Abdi Rabbihi da je rekao: „Pojavio mi se neki čovjek u snu dok sam spavao i rekao: 'Govorit ćeš: Allahu ekber, Allahu ekber...', i navede ezan, učeći tekbir četiri puta bez terdži'a (učenja dva šehadeta prvo tiho a zatim naglas), a ikamet izgovarajući riječi jedanput, osim riječi ''kad kameti's-salatu''. Kada je svanulo, otišao sam do Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i on reče: 'To je istiniti san …', pa je naveo hadis.'' Bilježe Ahmed i Ebu Davud, a sahihom ga ocjenjuju Tirmizi i Ibn Huzejme. [1]

وَزَادَ أَحْمَدُ فِي آخِرِهِ قِصَّةَ قَوْلِ بِلَالٍ ت فِي آذَانِ اَلْفَجْرِ: اَلصَّلَاةُ خَيْرٌ مِنَ اَلنَّوْمِ.
Ahmed dodaje na kraju Bilalovog kazivanja o sabahskom ezanu: „Es-salatu hajrun mine'n-nevm.“ [2]

وَلِابْنِ خُزَيْمَةَ: عَنْ أَنَسٍ ت قَالَ: مِنْ اَلسُّنَّةِ إِذَا قَالَ اَلْمُؤَذِّنُ فِي اَلْفَجْرِ: حَيٌّ عَلَى اَلْفَلَاحِ, قَالَ: اَلصَّلَاةُ خَيْرٌ مِنَ اَلنَّوْمِ.
Ibn Huzejme prenosi od Enesa, radijallahu anhu, da je rekao: „Sunnet je da kada mujezin kaže na sabahu: 'Hajje alel-felah', da kaže: 'Es-salatu hajrun mine'n-nevm'.“

عَنْ أَبِي مَحْذُورَةَ ت أَنَّ اَلنَّبِيَّ ق عَلَّمَهُ اَلْآذَانَ, فَذَكَرَ فِيهِ اَلتَّرْجِيعَ. أَخْرَجَهُ مُسْلِمٌ. وَلَكِنْ ذَكَرَ اَلتَّكْبِيرَ فِي أَوَّلِهِ مَرَّتَيْنِ فَقَطْ وَرَوَاهُ اَلْخَمْسَةُ فَذَكَرُوهُ مُرَبَّعًا.
Prenosi se od Ebu Mahzure, radijallahu anhu, da ga je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, podučio ezanu, pa je spomenuo u njemu terdži’ (učenja dva šehadeta prvo tiho a zatim naglas). Bilježi ga Muslim, ali je spomenuo samo dva tekbira na početku ezana. Bilježe ga i peterica i spominju  četiri tekbira. [3]

وَعَنْ أَنَسِ ت قَالَ: أُمِرَ بِلَالٌ أَنْ يَشْفَعَ اَلْآذَانَ, وَيُوتِرَ اَلْإِقَامَةَ, إِلَّا اَلْإِقَامَةَ, يَعْنِي قَوْلَهُ: قَدْ قَامَتِ اَلصَّلَاةُ. مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ, وَلَمْ يَذْكُرْ مُسْلِمٌ اَلِاسْتِثْنَاءَ.
Prenosi se od Enesa, radijallahu anhu, koji kaže: „Bilalu je bilo naređeno da uči ezan izgovarajući riječi u paru, a ikamet izgovarajući riječi po jednom, osim kod ikameta, tj. riječi 'kad kametis-salah'.“ Muttefekun alejhi, a Muslim ne spominje izuzimanje.[4]

وَلِلنَّسَائِيِّ: أَمَرَ اَلنَّبِيُّ ق بِلَالاً.
Bilježi Nesai: „Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, naredio je Bilalu...“ [5]

وَعَنْ أَبِي جُحَيْفَةَ ت قَالَ: رَأَيْتُ بِلَالاً يُؤَذِّنُ وَأَتَتَبَّعُ فَاهُ, هَاهُنَا وَهَاهُنَا, وَإِصْبَعَاهُ فِي أُذُنَيْهِ. رَوَاهُ أَحْمَدُ, وَاَلتِّرْمِذِيُّ وَصَحَّحَهُ.
Prenosi se od Ebu Džuhajfe, radijallahu anhu, da je rekao: „Vidio sam Bilala kako uči ezan prateći njegova usta tamo-ovamo, a (stavio je svoja) dva prsta u dva uha.“ Prenose Ahmed i Tirmizi, koji ga je ocijenio sahihom. [6]

وَلِابْنِ مَاجَهْ: وَجَعَلَ إِصْبَعَيْهِ فِي أُذُنَيْهِ.
Kod Ibn Madže stoji: „… i stavio je dva prsta u dva uha.“

وَلِأَبِي دَاوُدَ: لَوَى عُنُقَهُ, لَمَّا بَلَغَ "حَيَّ عَلَى اَلصَّلَاةِ " يَمِينًا وَشِمَالاً وَلَمْ يَسْتَدِرْ.
Kod Ebu Davuda stoji: „… okrenuo je svoj vrat kada je izgovarao: 'Hajje ale s-salah', desno i lijevo, a nije se okretao tijelom.“ Osnova mu je u dva Sahiha.[7]

وَعَنْ أَبِي مَحْذُورَةَ ت أَنَّ اَلنَّبِيَّ ق أَعْجَبَهُ صَوْتُهُ, فَعَلَّمَهُ اَلْآذَانَ. رَوَاهُ اِبْنُ خُزَيْمَةَ.
Prenosi se od Ebu Mahzure, radijallahu anhu, da se Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, sviđao njegov glas, pa ga je podučio ezanu. Bilježi ga Ibn Huzejme. [8]

وَعَنْ جَابِرِ بْنِ سَمُرَةٍ ت قَالَ: صَلَّيْتُ مَعَ اَلنَّبِيِّ ق اَلْعِيدَيْنِ, غَيْرَ مَرَّةٍ وَلَا مَرَّتَيْنِ, بِغَيْرِ أَذَانٍ وَلَا إِقَامَةٍ. رَوَاهُ مُسْلِم.ٌ
Prenosi se od Džabira b. Semure, radijallahu anhuma, da je rekao: „Klanjao sam sa Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, dva bajrama, ne jednom ni dvaput, bez ezana i bez ikameta.“ Prenosi Muslim. [9]

وَنَحْوُهُ فِي اَلْمُتَّفَقِ: عَنْ اِبْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُمَا, وَغَيْرُهُ.
Slično tome navodi se u muttefekun alejhi hadisu Ibn Abbasa, radijallahu anhuma, i drugih. [10]

وَعَنْ أَبِي قَتَادَةٌ ت فِي اَلْحَدِيثِ اَلطَّوِيلِ, فِي نَوْمهُمْ عَنْ اَلصَّلَاةِ - ثُمَّ أَذَّنَ بِلَالٌ, فَصَلَّى رَسُولُ اَللَّهِ ق كَمَا كَانَ يَصْنَعُ كُلَّ يَوْمٍ. رَوَاهُ مُسْلِمٌ.
Prenosi se od Ebu Katade, radijallahu anhu, u dužem hadisu, u vezi sa prespavanim namazom: „... a potom je Bilal proučio ezan i Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, klanjao je kao što bi činio svakog dana. Bilježi Muslim.[11]

وَلَهُ عَنْ جَابِرٍ ت أَنَّ اَلنَّبِيَّ ق أَتَى اَلْمُزْدَلِفَةَ فَصَلَّى بِهَا اَلْمَغْرِبَ وَالْعِشَاءَ, بِأَذَانٍ وَاحِدٍ وَإِقَامَتَيْنِ.
Muslim bilježi od Džabira, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, došao na Muzdelifu i tamo klanjao akšam i jaciju s jednim ezanom i dva ikameta. [12]

وَلَهُ عَنْ اِبْنِ عُمَرَ: جَمَعَ بَيْنَ اَلْمَغْرِبِ وَالْعِشَاءِ بِإِقَامَةٍ وَاحِدَةٍ زَادَ أَبُو دَاوُدَ: لِكُلِّ صَلَاةٍ. وَفِي رِوَايَةِ لَهُ: - وَلَمْ يُنَادِ فِي وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا
On bilježi od Ibn Omera, radijallahu anhuma: „Spojio je akšam i jaciju sa jednim ikametom.“ Ebu Davud dodaje: „...za svaki namaz.“ U jednom njegovom rivajetu stoji: „Nije proučio ezan ni kod jednog od njih.“ [13]

وَعَنْ اِبْنِ عُمَرَ وَعَائِشَةَ قَالَا: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ق: (( إِنَّ بِلَالاً يُؤَذِّنُ بِلَيْلٍ, فَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّى يُنَادِيَ اِبْنُ أُمِّ مَكْتُومٍ", وَكَانَ رَجُلاً أَعْمَى لَا يُنَادِي, حَتَّى يُقَالَ لَهُ: أَصْبَحْتَ, أَصْبَحْتَ )). مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ.
Prenosi se od Ibn Omera i Aiše, radijallahu anhum, da su rekli: Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: „Bilal mujezini noću, pa jedite i pijte dok ne bude učio ezan Ibn Ummi Mektum.“ Bio je slijep i ne bi učio ezan dok mu se ne bi reklo: „Osvanuo si, osvanuo si.“ Muttefekun alejhi, na kraju ovog hadisa je idradž. [14]

وَعَنْ اِبْنِ عُمَرَ إِنَّ بِلَالاً أَذَّنَ قَبْلَ اَلْفَجْرِ, فَأَمَرَهُ اَلنَّبِيُّ ق أَنْ يَرْجِعَ, فَيُنَادِيَ: أَلَا إِنَّ اَلْعَبْدَ نَامَ. رَوَاهُ أَبُو دَاوُدَ وَضَعَّفَهُ.
Prenosi se od Ibn Omera, radijallahu anhuma, da je Bilal proučio ezan prije zore, pa mu je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, naredio da se vrati i da govori: „Zar ne, (Allahov) rob je bio u snu (izasna je prouči ezan u prije vremena)“ Prenosi Ebu Davud i ocjenjuje ga slabim. [15]

وَعَنْ أَبِي سَعِيدٍ اَلْخُدْرِيِّ ت قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ق: (( إِذَا سَمِعْتُمْ اَلنِّدَاءَ, فَقُولُوا مِثْلَ مَا يَقُولُ اَلْمُؤَذِّنُ )). مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ.
Prenosi se od Ebu Seida el-Hudrija, radijallahu anhu, da je rekao: Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: „Kada čujete poziv, govorite slično onome što govori mujezin.“ Muttefekun alejhi. [16]
وَلِلْبُخَارِيِّ: عَنْ مُعَاوِيَةَ ت.
Bilježi ga Buharija prenoseći od Muavije, radijallahu anhu. [17]

وَلِمُسْلِمٍ: عَنْ عُمَرَ ت فِي فَضْلِ اَلْقَوْلِ كَمَا يَقُولُ اَلْمُؤَذِّنُ كَلِمَةً كَلِمَةً, سِوَى اَلْحَيْعَلَتَيْنِ, فَيَقُولُ: "لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِاَللَّهِ".
Muslim prenosi od Omera, radijallahu anhu, o blagodati ponavljanja riječi koje izgovara mujezin, riječ po riječ, osim ''hajje ale-s-salah'' i "hajje alel-felah'', kada će reći: „La havle ve la kuvvete ilia billah“. [18]

وَعَنْ عُثْمَانَ بْنِ أَبِي الْعَاصِ ت أَنَّهُ قَالَ: يَا رَسُولَ اَللَّهِ اِجْعَلْنِي إِمَامَ قَوْمِي. قَالَ: (( أَنْتَ إِمَامُهُمْ, وَاقْتَدِ بِأَضْعَفِهِمْ, وَاِتَّخِذْ مُؤَذِّنًا لَا يَأْخُذُ عَلَى أَذَانِهِ أَجْرًا )). أَخْرَجَهُ اَلْخَمْسَةُ, وَحَسَّنَهُ اَلتِّرْمِذِيُّ, وَصَحَّحَهُ اَلْحَاكِمُ.
Prenosi se od Osmana b. Ebil-Asa, radijallahu anhu, da je rekao: „Allahov Poslaniče, postavi me za imama mome narodu“ i Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, to je popratio riječima: „Ti si njihov imam i povodi se za najslabijim od njih i postavi mujezina koji neće uzimati nadokadu za svoje učenje.“ Bilježe peterica, Tirmizi ga ocjenjuje dobrim, a Hakim sahihom. [19]

وَعَنْ مَالِكِ بْنِ الْحُوَيْرِثِ ت قَالَ: قَالَ لَنَا اَلنَّبِيُّ ق: (( وَإِذَا حَضَرَتِ اَلصَّلَاةُ فَلْيُؤَذِّنْ لَكُمْ أَحَدُكُمْ . . . )). اَلْحَدِيثَ. أَخْرَجَهُ اَلسَّبْعَةُ.
Prenosi se od Malika b. Huvejrisa, radijallahu anhu, da je rekao: Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, nam je rekao: „Kada nastupi namaz, neka neko od vas mujezini.“ Hadis. Bilježe sedmerica. [20]

وَعَنْ جَابِرٍ ت أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ ق قَالَ لِبِلَالٍ: (( إِذَا أَذَّنْتَ فَتَرَسَّلْ, وَإِذَا أَقَمْتُ فَاحْدُرْ, وَاجْعَلْ بَيْنَ أَذَانِكَ وَإِقَامَتِكَ قَدْرَ مَا يَفْرُغُ اَلْآكِلُ مِنْ أَكْلِهِ )). اَلْحَدِيثَ. رَوَاهُ اَلتِّرْمِذِيُّ وَضَعَّفَهُ.
Prenosi se od Džabira, radijallahu anhu, da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao Bilalu: „Kada učiš ezan, uči polahko, a kada učiš ikamet, požuri i ostavi između svog ezana i ikameta koliko bi čovjek koji jede mogao završiti svoje jelo.“ Hadis. Prenosi Tirmizi i ocjenjuje ga slabim.[21]

وَلَهُ: عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ت أَنَّ اَلنَّبِيَّ ق قَالَ: (( لَا يُؤَذِّنُ إِلَّا مُتَوَضِّئٌ )). وَضَعَّفَهُ أَيْضًا.
On bilježi od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Neka ne uči ezan osim onaj koji ima abdest.“ Također ga ocjenjuje slabim. [22]

وَلَهُ: عَنْ زِيَادِ بْنِ اَلْحَارِثِ ت قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ق: (( وَمَنْ أَذَّنَ فَهُوَ يُقِيمُ )). وَضَعَّفَهُ أَيْضًا.
Bilježi od Zijada b. Harisa, radijallahu anhu, da je rekao: Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: „A onaj ko uči ezan, uči i ikamet.“ Također ga ocjenjuje slabim. [23]

وَلِأَبِي دَاوُدَ: فِي حَدِيثِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ زَيْدٍ ت أَنَّهُ قَالَ: أَنَا رَأَيْتُهُ - يَعْنِي: اَلْأَذَانُ - وَأَنَا كُنْتُ أُرِيدُهُ. قَالَ: (( فَأَقِمْ أَنْتَ )). وَفِيهِ ضَعْفٌ أَيْضًا.
Ebu-Davud bilježi hadis Abdulaha b. Zejda, radijallahu anh, da je rekao: Ja sam ga sanjao – ezan - i ja sam ga htio (proučiti). Rekao je (Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem): „Ti prouči ikamet.“ I u njemu je slabost. [24]

وَعَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ت قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ق: (( اَلْمُؤَذِّنُ أَمْلَكُ بِالْأَذَانِ, وَالْإِمَامُ أَمْلَكُ بِالْإِقَامَةِ )). رَوَاهُ اِبْنُ عَدِيٍّ وَضَعَّفَهُ.
Prenosi se od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je rekao: Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: „Mujezin raspolaže ezanom, a imam ikametom.“ Prenosi Ibn Adijj i ocjenjuje ga slabim. [25]
وَلِلْبَيْهَقِيِّ نَحْوُهُ: عَنْ عَلِيٍّ ت مِنْ قَوْلِهِ.
Bejheki prenosi nešto slično od Alije, radijallahu anhu. [26]

وَعَنْ أَنَسٍ ت قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ق: (( لَا يُرَدُّ اَلدُّعَاءُ بَيْنَ اَلْأَذَانِ وَالْإِقَامَةِ )). رَوَاهُ النَّسَائِيُّ, وَصَحَّحَهُ اِبْنُ خُزَيْمَةَ.
Prenosi se od Enesa, radijallahu anhu, da je rekao: Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: „Dova između ezana i ikameta se ne odbija.“ Prenosi Nesai, a Ibn Huzejme ga ocjenjuje sahihom.[27]

وَعَنْ جَابِرٍت أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ ق قَالَ: (( مَنْ قَالَ حِينَ يَسْمَعُ اَلنِّدَاءَ: اَللَّهُمَّ رَبَّ هَذِهِ اَلدَّعْوَةِ اَلتَّامَّةِ, وَالصَّلَاةِ اَلْقَائِمَةِ, آتِ مُحَمَّدًا اَلْوَسِيلَةَ وَالْفَضِيلَةَ, وَابْعَثْهُ مَقَامًا مَحْمُودًا اَلَّذِي وَعَدْتَهُ, حَلَّتْ لَهُ شَفَاعَتِي يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ )). أَخْرَجَهُ اَلْأَرْبَعَةُ.
Prenosi se od Džabira, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Ko kaže kada čuje ezan: 'Allahume rabbe hazihi-d-daveti-t-tameti ves-salatil-ka'ime, ati Muhammedeni-l-vesilete vel-fadilete veb'ashu mekamen mahmudenillezi ve'adtehu – Allahu moj, Gospodaru ovog savršenog poziva i namaza koji se uspostavlja, podari Muhammedu vesilet (mjesto u Džennetu koje je na najbližoj derdži do Allaha) i fadilet (položaj iznad ostalih stvorenja) i proživi ga (na Sudnjem danu i postavi) na mekamu mahmudu (veliki šafa'at na kojem će ga hvaliti prvi i potonji)  i svako dobro i postavi ga na hvale dostojno mjesto koje si mu obećao' – bit će mu dozvoljen moj šefat na Sudnjem danu.“ Bilježe četverica. [28]


________________________________________
[1] Sahih. Ahmed (4/43), Ebu Davud (499), Tirmizi (189), Ibn Huzejme (1/371), Darimi (1/286), Ibnul-Džarud (2/49), Darekutni (1/241), Bejheki (1/415). Vjerodostojnim ga je ocijenila skupina učenjaka među kojima su: Buharija, Nevevi, Zeheni i drugi. Ibn Abdil-Berr kaže: „Kazivanje Abdullaha b. Zejda prenosi skupina ashaba različitim riječima približnog značenja. Lanci prenosilaca dostigli su stepen kategoričnosti na najljepši način.“ Ibn Rušd je rekao: „Ovo kazivanje se, uistinu, prenosi mutevatir predajama i znanje spomenuto u njemu je neophodno.“
[2] Seid b. Džubejr je rekao: „Ove riječi su dodate u ezan za sabah-namaz.“ U „Subulu selamu“ stoji: „Ovaj dodatak vjerodostojnim su ocijenili Ibn Huzejme i Ibn Seken.“ Ibn Hazm je rekao: „Lanac prenosilaca ovoga hadisa je vjerodostojan i predanja ne govore o potvrdi ovih riječi osim kod sabah-namaza.“
[3] Sahih. Muslim (500-505), Ebu Davud (379), Nesai (631), Tirmizi (191), Ibn Madže (708), Ibn Huzejme (385). Međutim, hadis je šaz – izniman zbog spominjanja dva tekbira na početku ezana. Ibn Abdil-Berr: „Izgovaranje tekbira četiri puta na početku ezana je ono što se pamti od povjerljivih prenosilaca hadisa Ebu Mahzure i Abdullaha b. Zejda, radijallahu anhuma.“
[4] Sahih. Buharija (605), Muslim (378).
[5] Sahih. Nesai (2/3).
[6] Sahih. Ahmed (4/308), Ebu Davud (520), Tirmizi (197), Ibn Madže (711), Hakim (1/399). Tirmizi je rekao: „Hadis je hasen-sahih.“ Hakim je rekao: „Hadis je po uvjetima dvojice šejhova“ i s njim se u tome slaže i Zehebi.
[7] Sahih. Buharija (634), Muslim (503).
[8] Hasen. Ibn Huzejme (377), Darimi (1/291), Ibn Hibban (5/574) drugim putem. Vjerodostojnim su ga ocijenili Ibn Seken, Ibn Hazm i Ibn Dekik el-'Id.
[9] Sahih. Muslim (887).
[10] Sahih. Buharija (960), Muslim (886).
[11] Sahih. Muslim (681).
[12] Sahih. Muslim (2/891).
[13] Sahih. Muslim (1288), Ebu Davud (1928).
[14] Sahih. Buharija (617), Muslim (1092).
[15] Daif. Ebu Davud (532). Slabim su ga ocijenili: Ebu Davud, Tirmizi i Ibnul-Medini.
[16] Sahih. Buharija (611), Muslim (383).
[17] Sahih. Buharija (612).
[18] Sahih. Muslim (385).
[19] Sahih. Ahmed (4/21), Ebu Davud (531), Tirmizi (209), Nesai (2/23), Ibn Madže (714), Hakim (1/199). Albani, rahmetullahi alejhi, rekao je: „Lanac prenosilaca je po uvjetima Muslima. I sam Muslim ga je zabilježio u svome Sahihu, ali drugim putem i bez riječi: 'a uzmi za mujezina osobu koja neće tražiti nikakvu nagradu za svoj ezan'. Međutim, s ovim dodatkom bilježi ga Ebu Avane u svome Sahihu. I ovaj dodatak ima i treći put, tj. lanac prenosilaca koji je Tirmizi ocijenio vjerodostojnim.“
[20] Sahih. Buharija (628), Muslim (674), Ahmed (3/4369, Ebu Davud (589), Tirmizi (205), Nesai (2/9), Ibn Madže (979).
[21] Daif. Tirmizi (195). Slabim su ga ocijenili: Tirmizi, Bejheki i Ibn Adijj. Zabilježio ga je i Ebu Šejh s drugim lancima prenosilaca, ali su svi slabi i manjkavi. Međutim, ovo značenje se prenosi od Omera i njegovog sina Abdullaha, radijallahu anhuma, kako stoji u Musannefu Ibn Ebi Šejbe. San'ani je rekao: „Predanja ovog hadisa pojačavaju značenje zbog kojeg je propisan ezan.“
[22] Daif. Tirmizi (200). Hadis je ocijenjen slabim zbog prekinutosti između Zuhrija i Ebu Hurejre, radijallahu anhu, kao i zbog slabog prenosioca od Zuhrija. Tirmizi ga bilježi i preko Junusa od Zuhrija od Ebu Hurejre kao mevkuf predanje i kaže: „Ovo je ispravnije.“
[23] Hasen. Tirmizi (199) i kaže: „Ovaj hadis poznajemo samo preko Abdur-Rahmana el-Ifrikija, a on je kod džumhura – većine učenjaka slab, ali se postupa po ovom hadisu kod mnogih učenjaka.“ Ahmed je rekao: „Ja ne pišem hadise El-Ifrikija.“ U „Telhisu“ Ibn Hadžer kaže: „Slabim su ga ocijenili Ibnul-Kattan i drugi.“ Hadis ima i drugi lanac prenosilaca kojim su ga zabilježili Taberani i Ukajli od Seida b. Rašida, ali je i on slab, zbog čega su i ovaj lanac prenosilaca Ebu Hatim er-Razi i Ibn Hibban ocijenili slabim. Hadis je dobrim ocijenio El-Hazimi, El-Ukajli i Ibnul-Dževzi ocijenili su ga jakim, dok ga je Ahmed Šakir ocijenio vjerodostojnim.
[24] Hasen. Ebu Davud (512). U lancu prenosilaca ovog hadisa nalazi se Muhammed b. Omer el-Vakifi kojeg su slabim ocijenili: Ibnul-Kattan, Ibnu Me'in, Bejheki koji je još rekao: „I u lancu prenosilaca i u samom tekstu hadisa pojavilo se razilaženje.“ Hadis ima drugi lanac prenosilaca, ali je i on slab zbog njegove prekinutosti. Međutim, Ibn Abdil-Berr, El-Hazimi i Ibnul-Mulekkin ocijenili su hadis dobrim. Vjerovatno zbog sličnih predanja koja pojačavaju ovo predanje. Neka od tih predavanja spomenuo je Ibnu Hadžer u „Diraji“ (1/115).
[25] Daif. Ibn Adijj u „Kamilu“ (4/1327).
[26] Bejheki (2/19) kao mevkuf predanje od Alije, radijallahu anhu.
[27] Sahih. Ahmed (11790), Ebu Davud (521), Nesai u „Sunenu Kubra“ (6/23),Tirmizi (212) i ocjenjuje ga vjerodostojnim kao i Ibn Hibban (4/594) i Ibn Huzejme (425).
[28] Sahih. Buharija (614), Ahmed (657), Ebu Davud (205), Tirmizi (1164), Ibn Hibban (816), Nesai u djelu „Išretu nisa“ (137, 140), Ibn Madže (722). El-Medžd Ibn Tejmijje kaže: „Bilježi ga skupina izuzev Muslima.“ Slično kaže i Ibn Dekik el-'Id.

Items details

Icon for hits displayHits: 3327 clicks
Icon for creation to displayCreated 5 years and 3 months ago at Utorak, 22 Maj 2012 by Vjernik

TCE-Plugin by www.teglo.info