أهل السنة والجماعة - Ehlu sunnet vel-džemat

Islamski portal | Džemat-Sabah

Islam - Vjera mira Naslovna

Kur’an i sunnet o grijehu ostavljanja namaza

E-mail Ispis PDF
Share

Islamski ucenjaci pisali su djela u kojima su detaljno tretirali propise koji se odnose na onoga ko ostavlja namaz, medutim, u ovom tekstu necemo navoditi njihova mišljenja o tom pitanju, nego cemo ukazati na grijeh ostavljanja namaza citirajuci argumente iz Kur’ana i sunneta.

 

Mnogo je muslimana koji u svakodnevnom životu ostavljaju namaz, nesvjesni da je ostavljanje namaza jedan od najvecih grijeha koje covjek može uciniti. Ostaviti namaz teži je grijeh od ubistva, konzumiranja alkohola i svinjetine, bluda/prostitucije, krade i sl.

Ibn Kajjim je rekao: “Muslimani se ne razilaze u pogledu toga da je namjerno izostavljanje obaveznih – farz-namaza, toliko da prode namasko vrijeme, jedan od najvecih grijeha, i da je grijeh ostavljanja namaza veci od ubistva, bespravnog uzimanja imetka, bluda, krade, pijenja alkohola, i da se pocinilac tog grijeha izlaže Allahovoj kazni i srdžbi na dunjaluku i na ahiretu.” (Namaz i propis njegovog ostavljanja, str. 31)

Dokazi iz Kur’ana o tome da je ostavljanje namaza veliki grijeh

 

1. Uzvišeni Allah kaže: “Svaki covjek je odgovoran za ono što je radio, osim sretnika, oni ce se u džennetskim bašcama raspitivati o nevjernicima: ‘Šta vas je u Sekar/Džehennem dovelo?’ ‘Nismo’, reci ce, ‘bili od onih koji su molitvu/namaz obavljali. ’” (El-Muddessir, 38–43)

2. Uzvišeni Allah kaže: “To su ti vjerovjesnici koje je Allah milošcu Svojom obasuo, potomci Ademovi i onih koje smo sa Nuhom nosili, i potomci Ibrahimovi i Israilovi, i onih koje smo uputili i odabrali. Kad bi im se ajeti Milostivog citali, oni bi licem na tle padali i plakali. A njih smijeniše zli potomci, koji molitvu/namaz napustiše i za požudama podoše; oni ce sigurno zlo proci.” (Merjem, 58–59)

3. Uzvišeni Allah kaže: “Pazi! Kada duša dopre do kljucnih kosti, i vikne se: ‘Ima li ucaca rukje/doktora?’, i on se uvjeri da je to cas rastanka i noga se uz nogu savije, toga dana ce Gospodaru tvome priveden biti: ‘Nije vjerovao, nije molitvu obavljao, nego je poricao i leda okretao, a onda svojima bahato odlazio.’ Teško tebi! Teško tebi! I još jednom: Teško tebi! Teško tebi!” (El-Kijama, 26–35)

 

Hadisi koji govore o velicini grijeha ostavljanja namaza

1. Džabir, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Doista je izmedu covjeka i širka i nevjerstva ostavljanje namaza.” (Muslim, 82)

2. Enes, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Izmedu roba i širka ne postoji ništa drugo osim ostavljanja namaza, pa onaj ko ga ostavio, pocinio je širk.” (Ibn Madža, broj 1080, a šejh Albani ocijenio ga je vjerodostojnim u više svojih djela.)

3. Ibn Omer, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Onaj ko propusti ikindija-namaz kao da je izgubio svoju porodicu i imetak.” (Buhari i Muslim)

4. Abdullah b. Amr, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, jednog dana, govoreci o namazu, rekao: “Onaj ko bude redovno obavljao namaz, to ce mu biti svjetlost, dokaz i spas na Sudnjem danu. A onaj ko ne bude redovno klanjao, ne bude cuvao svoj namaz, nece imati svjetlosti, niti dokaza, niti spasa. On ce na Sudnjem danu biti sa Karunom, faraonom, Hamanom, i sa Ubejjom b. Halefom.”

5. Abdullah b. Šekik el-Ukajli kazuje: “Ashabi Allahovog Poslanika nisu smatrali da je ostavljanje bilo kojeg djela nevjerstvo, osim ostavljanja namaza.” (Tirmizi, broj 2622, a šejh Albani ovu je predaju ocijenio vjerodostojnom u više svojih djela.)

6. Ebu Umama el-Bahili prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Odrješivat ce se veze/karike islama, jedna po jedna, pa kada god se odriješi jedna, ljudi ce se prihvatiti za onu koja je slijedi. Prva veza koja ce se odvezati jeste sudenje po Allahovom zakonu, a zadnja je namaz.” (Ahmed, broj 22160, šejh Albani ocijenio je ovaj hadis vjerodostojnim u više svojih djela.)

7. Ebu Derda, radijallahu anhu, kazuje: “Moj prisni prijatelj (Poslanik) oporucio mi je da ne cinim širk Allahu – da Mu nikoga ne smatram ravnim ni u cemu, pa cak ni onda kada bih bio iskomadan ili spaljen, da svjesno ne izostavljam propisane – farz-namaze, jer onaj koji to ucini, kod Allaha nema nikakvo obecanje da ce ga cuvati i štititi, i da ne pijem alkohol jer je on doista kljuc svakog zla.” (Ibn Madža, broj 4034, a šejh Albani ovaj je hadis ocijenio vjerodostojnim u više svojih djela.)

8. Ubada b. Samit, radijallahu anhu, prenosi da je cuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: “Allah je ljudima propisao pet namaza, pa ko dode sa njima, i nije ništa od njih izostavio, on ima od Allaha obecanje da ce ga uvesti u Džennet, a onaj ko ne dode sa njima, on nema kod Allaha obecanje, ako htjedne, kaznit ce ga, a ako htjedne, uvest ce ga u Džennet.” (Ebu Davud, a šejh Albani ocijenio je ovaj hadis vjerodostojnim u više svojih djela.)

Ovo su samo neki argumenti koji ukazuju na to da je ostavljanje namaza jedan od najvecih grijeha. Na osnovu nekih od navedenih argumenta, bilo je ucenjaka koji su ostavljanje namaza smatrali djelom koje izvodi iz islama. Stoga bi vjernik i vjernica trebali da paze na svoj namaz i da ne dopuste da iz bilo kojeg razloga propuste namaz i ne klanjaju ga u propisanom vremena.

Ibn Kajjim je rekao: “Muslimani se ne razilaze u pogledu toga da je namjerno izostavljanje obaveznih – farz-namaza, toliko da prode namasko vrijeme, jedan od najvecih grijeha, i da je grijeh ostavljanja namaza veci od ubistva, bespravnog uzimanja imetka, bluda, krade, pijenja alkohola, i da se pocinilac tog grijeha izlaže Allahovoj kazni i srdžbi na dunjaluku i na ahiretu.” (Namaz i propis njegovog ostavljanja, str. 31)

Priredio: Pezic Elvedin

(Minber.ba)

Items details

Icon for hits displayHits: 145 clicks
Icon for creation to displayCreated 39 days ago at Srijeda, 17 Januar 2018 by Vjernik

TCE-Plugin by www.teglo.info

Ažurirano ( Srijeda, 17 Januar 2018 20:43 )